Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Wan Hazel Tutorial

Wednesday, April 16, 2014

SAHABAT

Assalamualaikum and hye hye semua. Dah tidur dah ke semua? Awal lagi ni, jangan la tidur lagi. Meh baca blog atok ni. Alang-alang tu boleh buat bedtime story untuk korang. kahkahkah. Ok la, agak-agak la kan, kenapa tajuk kali ni SAHABAT ye? Macam yang semua tahu kan, sebelom mira masuk alam degree, mira belajar di Kolej Matrikulasi Perlis ( KMP ) selama setahun. Rasa korang la kan, setahun tu cukup lama tak untuk kita kenal dengan perangai seseorang? Kalau bagi mira, dah cukup lama dah, tapi tu la, semua yang mira kenal kata belom cukup lama lagi. Dalam masa setahun tu belum tentu semua perangai seseorang tu kita tahu. Mira bersyukur sangat, dalam pada masa mira kat KMP, mira kenal dengan bermacam-macam jenis orang, jenis kawan dan dari situ jugak kenal erti sahabat. Macam tak sangka pulak orang yang mira kenal dari sekolah tapi akhirnya mira anggap as sahabat di KMP. Thank you so much ain. You know me inside and outside. Tak perlu cakap pape, kau dah boleh tahu sama ada senyum aku tu betul-betul senyum gembira atau senyum untuk tutup kesedihan. Yes, memang mira dapat sahabat dari KMP, tapi dari KMP juga mira belajar bahawa jangan terlampau baik dengan orang. Tak semesti seseorang tu baik dengan kita, niatnya juga baik. Kadang-kadang, seseorang tu berbuat baik dengan kita hanya kerana ingin menjatuhkan kita. Dalam pada masa berbaik dengan kita, kita dianggap sebagai pesaing bagi dirinya. Jujur mira katakan, sekali mira anggap seseorang itu kawan, susah untuk mira lupakan. Tapi untuk kes yang ini, hati mira tawar setawar tawar air masak dah. Rasa tak sangka sangat, orang yang kita anggap kawan sanggup untuk fitnah mira hanya untuk menjatuhkan mira. Tak pe la awak, mira maafkan, tapi untuk lupakan apa yang telah awak buat, itu susah. Walaupun macam tu, mira still bersyukur sangat, Allah tunjukkan kebenaran yang sangat menyakitkan hati, tapi Allah ganti kan dengan hadirnya seseorang dalam hidup dalam mira. Yes of course his a guy. *memalu* Tak sangka, baru pertama kali jumpa dah boleh ngam gitu, jodoh agaknya. Eh? k mira, enough. hahahah. PAda mulanya niat ingin membantu, tapi tak sangka pulak melekat sampai berinai pulak jari kita ni. Hahahah. Btw, terima kasih Cahaya Putera, terima kasih kerana menjadi kawan, sahabat, musuh, segalanya la. I miss you so much. Ok, melalut sangat ni, mamai dah ni agaknya, ok la sayang sayang sekalian. Atok tidur dulu ye. Selamat malam cinta hati. *kiss sikit*
terima kasih membaca , komen pulak jom ?

0 00 cucu kene bebel:

© MIRAHASHIME ♥