Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Wan Hazel Tutorial

Tuesday, May 24, 2011

jika anda seorang umat islam , jemput baca dan renung - renungkan lah .

assalammualaikum semua , mira nak kongsi satu lagi , bagi yang tak baca post sebelum ni , LAWAT SAYA ok ? kali ni , mira cuma nak korang semua renung - renung kan tentang benda ini ok ? tak terniat pun nak perli sesiapa , hanya menyampaikan , selamat membaca dan renung - renung kan lah :)


Pernah nasihat atau tegur kawan-kawan anda yang tidak menutup aurat? Jom kita tengok apakah alasan yang selalu digunakan wanita yang enggan menutup aurat apabila ditegur kesalahan mereka itu. Dan apa jawapan yang mungkin sesuai untuk mereka.



1. Semua yang tutup aurat, kompom masuk syurga ke?

=-Yang pasti, tak tutup aurat, kompom masuk neraka.



2. Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang.

=-Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. "Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia". Samalah dengan tudung. Tudung pula yang disalahkan, " pakai tudung tak mestinya baik..bla...bla...bla..."



3. Macamlah kau bagus sangat nak tegur aku. Kau dulu lagi jahat nak mampos.

=-Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi kau Islam, dakwah tu wajib walaupun kau sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat sekarang.



4. Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik.

=-Adakah kau mendakwa diri kau mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat?



5. Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok.

=-Adakah kau berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak?



6. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami.

=-Seksi atau tidak, kau tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut kau.



7. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa.

=-Apakah ibadat kau diterima? Kau yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin kau masuk syurga?



8. Sukahati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.

=-Kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau.



9. Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan.

=-Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah Allah, Neraka tempatnya.



10. Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene. (ayat artis)

=-Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah?



11. Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru.

=-Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti.



12. Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la..

=-Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku.



13. Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.

=-Kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam.“Wahai wanita, setiap ciptaan tuhan yang berharga di dunia ini akan terlindung dan amat sukar untuk diperolehi. Di mana kamu boleh dapatkan permata? Tertanam jauh di perut bumi, tertudung dan dilindungi. Dimana kamu jumpa Mutiara? Terbenam jauh di dalam lautan, tertudung dan dilindungi oleh kulit kerang yang cantik. Di mana kamu cari emas? Terperosok di lapisan bumi tertudung dengan lapisan demi lapisan tanah dan batu. Tubuh kamu adalah suci malah lebih berharga daripada emas mahupun permata. Oleh itu kamu juga perlu bertudung dan melindungi diri kamu.”


jika anda semua dah baca , jangan lupa komen ye ? beri kan pendapat anda , terima kasih kerana sudi membaca :) salam .

 

terima kasih membaca , komen pulak jom ?

7 00 cucu kene bebel:

DiriKu said...

haish...bagusbagus...memang kena pun nasihat mcm tu...#terasa :P

k e y r i said...

aku suka entry ni!! betul2 mendalam nasihatnya, mohon sharing! :D

NUR AYNIE said...

nice..paling suke yg last tu~

aidayusni said...

Sentap habislah kak. Suka sangat, Aida harap akak bagi Aida copy&paste kat blog Aida. Sama-sama kita sebarkan (:

penguyahc0klat said...

akq akq,.
sye sllu dr0p by kt bl0g neh,. sanad sanad c0mel,.
akq,. sye na k0ngsi nie,,.
http://makcikhajjahsittalwuzara1001.wordpress.com/
akq try la jelajah link nie,.
mybe akq akn sh0cked sanad sand n akq rse mrh sanad sanad,.
huh!! geram..(>_<)
nywy,.sye sku sanad sanad bl0g akq,.!

© MIRAHASHIME ♥