Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Wan Hazel Tutorial

Wednesday, February 16, 2011

Contest Story Mory Sob..Sob..by Pieyaris


assalamualaikum semua..
atok nak bersedih dengan korang semua boleh?
sebelum tu..
jika korang semua nak join..


ok larh..
cerita nie atok copy paste dari entry atok yang ini ok ?
kenapa copy and paste ?
SEBAB ATOK DAH TAK NAK MENANGIS LAGI..


setiap manusia pasti pernah jatuh cinta kan? begitu juga dengan atok.. Atok juga pernah mencintai dan dicintai.. Tapi bukan selalunye kita dicintai kan? atok yakin.. pasti korang semua ada cinta pertama kan? bagi atok.. cinta pertama tu indah sangat.. tapi x semua nya kekal..
korang jangan la buat muka terkejut tu.. buruk suda.. kenapa atok letak pic budak budak? atok letak sebab cinta pertama pada zaman kanak kanak atok.. ye ! mase atok darjah lagi.. atok kenal kan..Farhan.. cinta pertama atok.. jalan cinta kitorang simple sangat.. ye la kan.. budak budak lagi.. nak romantic pon tak reti.. mira sendiri tak sedar bila wujud nye perasaan tu.. mira mula kenal farhan masa mira sekolah agama dulu..kitorang boleh dikatakan rapat la jugak.. sebab bila ade pertandingan muhawarrah.. kitorang dua yang akan wakil sekolah.. jadi..secara tak langsung..kitorang jadi rapat..and mungkin mase tu jugak perasaan tu wujud..pernah satu hari tu.. mira tanya kat dye.. "ko tak boring ke asyik tengok muka aku je?" dengan selamba dye jawab "ade la jugak..tapi nak wat cam ne..dah ko je pelajar perempuan yang terer muhawarrah" dengar je jawapan dari dye.. teros mira merajuk dengan dye.. lame jugak la mira merajuk.. satu malam tu.. entah kenapa mira tak sedap hati tentang farhan.. so,mira pon buat keputusan nak kawan balik dengan dye esok.. bila tiba hari esok.. mira tengok tempat duduk farhan kosong.. so..mira tunda niat nak kawan tu ke hari esok.. tak lame lepas tu.. ayah mak farhan datang kelas dan bawa berita yang sampai sekarang mira tak pernah lupa..

ayah :cikgu,sila jemput rakan rakan farhan yang lain ke rumah petang ini kerana ada makan makan sikit..
cikgu : sebab tu ke farhan x datang ke sekolah?dye tolong mak dye?
ayah : bukan cikgu,majlis ni majlis tahlil untuk arwah farhan..farhan dah meninggal..oh ye cikgu..jemput kawan farhan yang selalu muhawarrah tu sekali ye..?
tanpa lengah kan masa..cikgu panggil mira ke depan dan beritahu yang farhan dah tiada.. saat tu jugak air mate mira turun dengan derasnye.. pada mulanya,mira anggap perasaan nie mungkin sayang antara kawan,,tapi..sekarang mira sedar..mira amat sayang kan dye..senyum dye..ketawa dye..masih segar dalam ingatan mira..

Ya Allah..semoga arwah farhan tenang di sisi Mu Ya Allah.. betapa Allah sayang kan awak farhan.. awak pergi tinggal kan saya semasa awak dalam tidur.. awak..sejak awak pergi..saya berhenti sekolah agama.. kerana tiap kali saya ke sekolah dan masuk ke kelas.. saya akan teringat kan awak.. pemergian awak sangat berat untuk saya terima.. sayang nye..awak pergi tanpa sempat tahu perasaan saya pada awak.. selepas pemergian awak.. baru saya dapat tahu yang awak juga punya perasaan yang sama seperti saya.. tapi masing masing pendam perasaan tu.. terima kasih awak kerana sudi kongsi perasaan tu .. maaf kan saya jika selama kita kenal saya banyak buat awak susah.. sesungguh nye.. hati saya ni masih sayang kan awak..

sejak arwah tiada..mira sering menangis sendirian.. bila mama dan ayah mira nak pergi melawat kubur arwah pak lang..mira akan guna kan 10 minit untuk melawat kubur awak,farhan.. tiap tahun saya doakan awak..hari nie..dah 8 tahun awak tinggal kan saya..tapi saya tak pernah lupe kan awak.. 

mira harap..korang semua dapat sedekah kan al-fatihah buat arwah farhan..
terima kasih semua..
p/s : ye..mira hanya copy and paste..tapi mira harap korang dapat sedekahkan al-fatihah buat arwah farhan :'(dan entry nie dibuat bukan untuk memenangi contest ini..tapi ingin berkongsi pengalaman dengan cucu cucu semua...tq

terima kasih membaca , komen pulak jom ?

2 00 cucu kene bebel:

pieyaris said...

received it!!!

sangat menusuk kalbu..

rizaros said...

salam pkenalan.. dah follow.. jom follow sy jgak.. datang dr blog abg ben :) maceh..
>>sedihnyer.. tharu lak :(

© MIRAHASHIME ♥